ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 182 “ALEXIS CARRELL”
SEGUNDA LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS II
GUÍA 3 del 30 de Octubre al 3 de Noviembre.
ALUMNO(A):_____________________________________________GRUPO:__________________
Clase 1.
INSTRUCCIONES: CON EL APOYO DE TU DICCIONARIO
BUSCA LAS SIGUIENTES PALABRAS EN INGLÉS.
1.- terremoto 6.-
buscar 11.-
cubrir
2.- zona 7.-
ayudar 12.-
cabeza
3.- peligro 8.-
cubrir 13.-
elevador
4.- segura 9.-
calmado 15.-
escalera
5.- permanecer 10.-
ventada 16.- salón
Clase 2.
INSTRUCCIONES: CON EL APOYO DE LAS PALABRAS QUE
INVESTIGASTE DE LA CLASE 1 Y TU DICCIONARIO, REALIZA UN FOLLETO DE LO QUE SE
TIENE QUE HACER EN CASO DE UN TERREMOTO EN LA ESCUELA.
CLASE 3.
INSTRUCCIONES: LEE EL SIGUIENTE TEXTO Y EN UNA
HOJA ESCRIBE LO QUE COMPRENDISTE.
A few quick
facts about NATURAL DISASTERS:1. MOST natural disasters are caused by WEATHER. Some examples of weather related disasters are hurricanes, tornadoes, floods, tsunamis, thunderstorms, wind storms, wildfires, avalanches and blizzards.
2. Some weather related disasters can be PREDICTED, such as hurricanes and blizzards. The technology we use for predicting tornadoes and severe thunderstorms has greatly improved in the last decades. By getting the data early, people can be warned to take shelter or make the necessary preparations.
3. Earthquakes and floods are the DEADLIEST of all natural disasters. The Indian Ocean Earthquake and Tsunami in 2004 killed 230,000 people. The deadliest were the 1931 floods in China which killed more than 1 million people. Some of the places around the world where earthquakes occur more often are California and Alaska in the U.S.; El Salvador, Mexico, Guatemala, Chile and Peru; Indonesia, Iran, Pakistan, Turkey, New Zealand, India and Japan, among other countries.
4. Earthquakes and floods are also the world’s most EXPENSIVE types of natural disasters because the damage can be so extensive. The 1995 Earthquake in Japan cost over $131,000,000,000 while the 1991 flood in the Soviet Union caused damage of over $60,000,000,000.
5. Besides Earthquakes, there are some parts of our planet that are more SUSCEPTIBLE to certain kinds of natural disasters than others. Hurricanes are tropical cyclones and occur in the North Atlantic Ocean or the Northeast Pacific Ocean. Volcanoes occur close to major tectonic plate boundaries.
6. Some wildfires are caused by LIGHTNING, but others are caused by people´s carelessness: starting fires in the forest, throwing a cigarette on the road, etc. Wildfires occur more often in areas with severe drought and windy conditions.
ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 182 “ALEXIS CARRELL”
SEGUNDA LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS II
GUÍA 3 del 6 al 10 de Noviembre.
ALUMNO(A):_____________________________________________GRUPO:__________________
TEMA:
SENTENCES IN SIMPLE PRESENT (
ORACIONES EN PRESENTE SIMPLE)
Este tema te servirá para aprender la
gramática del presente simple y con ello podrás hacer oraciones en afirmativo,
negativo e interrogativo. En este tema utilizaras el verbo auxiliar DO/DOES.
DO lo ocuparas con los pronombres I , YOU, WE,
THEY y DOES con los pronombre HE, SHE, IT.
Affirmative sentences (oraciones en afirmativo)
Pronoun – verb in simple form – complement.
Pronombre- verbo en simple forma-
complemento
Ejemplo:
I - clean - my room
Yo
- limpio - mi cuarto
Negative sentences ( oraciones negativas)
Prononun-
aux verb – not - verb simple form- complement.
Pronombre- verbo auxiliar - no - verbo en simple forma-
complemento
Ejemplo: I
- do - not -
clean - my room
Yo - no - limpio - mi cuarto
Interrogative sentences (oraciones
interrogativas)
Aux verb – pronoun – verb simple form – complement ?
¿Verbo auxiliar – pronombre- verbo en simple
forma- complemento?
Ejemplo: Do – you – clean –
the room ?
¿
Limpias tu cuarto ?
Clase 1.
NSTRUCCIONES: CON EL APOYO DE TU DICCIONARIO Y
LA GRAMÁTICA DE ARRIBA REALIZA 5 ORACIONES EN AFIRMATIVO.
Clase 2.
NSTRUCCIONES: CON EL APOYO DE TU DICCIONARIO Y
LA GRAMÁTICA DE ARRIBA REALIZA 5 ORACIONES EN NEGATIVO.
Clase 3.
INSTRUCCIONES: CON EL APOYO DE TU DICCIONARIO Y
LA GRAMÁTICA DE ARRIBA REALIZA 5 ORACIONES EN INTERROGATIVO.
ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 182 “ALEXIS CARRELL”
SEGUNDA LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS II
GUÍA 3 del 13 al 17 de Noviembre.
Clase 1.
INSTRUCCIONES: Escribe los verbos en la forma
correcta de simple present.
- Anne (work) in a language school.
- She (be) a teacher.
- She (teach) English.
- Her students (come) from all over the world.
- Anne usually (go) to school by bus.
- On the bus she (have) time to correct a few tests.
Clase 2.
INSTRUCCIONES: Completa las frases con la
negación en simple present.
- The children (be/not) tired.
- Carol (have/not) any brothers or sisters.
- I (drink/not) milk.
- She (like/not) maths.
- I (be/not) from England
Clase 3.
INSTRUCCIONES: Construye las oraciones
interrogativas con las palabras que están en el paréntesis en simple present.
- (have/you/a dog)
- (speak/they/English)
- (drink/I/juice)
- (play/he/tennis)
- (dance/you/in the party)
NOTA: entrega todas las hojas de tu guía engrapadas.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario